فضفضه
ارجو من زوارنا الكرام التسجيل في منتدي فضفضه

ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. 416132450
فضفضه
ارجو من زوارنا الكرام التسجيل في منتدي فضفضه

ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. 416132450
فضفضه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

فضفضه موقع عربى متكامل

البوابةالرئيسيةدردشة الاعضاءأحدث الصورالتسجيلدخولطرائف فضفضه
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» الموت بطعم التفاح الاخضر
ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالإثنين 26 أكتوبر - 7:24 من طرف Admin

» لماذا تطلب المراه المساوه
ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالثلاثاء 20 أكتوبر - 8:17 من طرف Admin

» لماذ المرأه الموظفه
ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالأربعاء 14 أكتوبر - 8:23 من طرف Admin

» قناتي علي اليوتيوب
ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالأربعاء 14 أكتوبر - 8:09 من طرف Admin

» دردشه الاعضاء
ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالأربعاء 14 أكتوبر - 7:46 من طرف Admin

» لعبه كلمه السر
ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالسبت 8 أبريل - 5:45 من طرف Admin

» الكاتبه فريده الشوباشي خير دليل علي ان المرأه لا تصاح ان تنال حريتها
ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالإثنين 10 أكتوبر - 3:19 من طرف Admin

» قانون الخدمه المدنيه الجديد بعد اقرار مجلس النواب
ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالجمعة 7 أكتوبر - 20:34 من طرف Admin

» اهم اسباب غرق مركب رشيد شباب عاطل ونساء موظفات
ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالأحد 25 سبتمبر - 4:14 من طرف Admin

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
سمر - 8530
ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Vote_rcapممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Voting_barممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Vote_lcap 
ابو حنفى - 5968
ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Vote_rcapممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Voting_barممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Vote_lcap 
جنه - 5171
gana - 4139
نورا - 3362
renaad - 2830
ايناس - 2451
البحارمندي - 2113
نيرفين - 1964
Admin - 1869
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 198 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 198 زائر

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 1612 بتاريخ الأربعاء 13 أكتوبر - 16:40
الإبحار
 البوابة
 الفهرس
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث

ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!..

sally
نيرفين
مش أنا
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
مش أنا
عسكري

ذكر عدد الرسائل : 39

ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Empty
مُساهمةموضوع: ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!..   ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالثلاثاء 29 يوليو - 8:51

لماذا يجب على الرجال أن يغضبوا من السيدات ؟ ولماذا السيدات يغضبن من الرجال؟
الموضوع ببساطة .. أن الرجل الذكي يستطيع أن يستقطب المرأة الجميلة ..ببساطة .. بدون أدني مشكلة أو أي مجهود...
المهم أن المرأة بدون أي معارضة توجه نفسها للرجل وتلبي رغباته ما أحلى هذا الشعور..
و في نفس اللحظة .. أي إمرأة تستطيع أن توقع بأي رجل على أنفه مهما كان كبرياؤه عظيماً وبكل حب واعتزاز يقول الرجل ما أجمل الإحساس بالحب ...
لا.. لا.. لا شئ ألذ طعماً من الحب ولكن من يدري هل فعلاً من السهل أن نكتشف أن هذا الحب من النوع القاتل؟ أم ماذا؟
من الصعب جداً على الرجل أن يكتشف كل أنواع الحب في إمرأة واحدة ولذلك يتجول الرجل في سوق الحريم حتي ينتقي أحلى السيدات ...
وبالمثل المرأة لا تجد كل أحلامها في رجل واحد لذلك هي الأخري ولا تؤخذ عليها أى لائمة من وجهة نطري على الأقل... لها الحق في التجربة مثل الرجل تماماً...و إن كانت عليها بعض التحفظات !!!
في النهاية .... إغضبوا جميعكم و جميعكن ولكن اذكركم سوف تتصالحوا مع أنفسكم ..............
و لن نستطيع أن نعيش بدون النصف الأخر..................................................................

عدل سابقا من قبل مش أنا في السبت 9 أغسطس - 6:25 عدل 2 مرات
نيرفين
سفير ثاني
سفير ثاني
نيرفين

بطاقة الشخصية
الشعراء:

مُساهمةموضوع: رد: ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!..   ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالأربعاء 30 يوليو - 2:48

اسفه ان اقولك ان معظم كلماتك شديده اوى من بدايتها (ان الرجل الذكى يستطيع ان يستقطب المرأه ببساطه بدون ادنى مشكله او اى مجهود .المهم ان المرأه بدون اى معارضه توجه نفسهاللرجل) ده على اى اساس سيادتك يعنى ان المرأه دى مخلوق ضعيف مسلوب الاراده لاتملك من الفكر والكرامه اى شئ لاتملك غير احساس غبى يجعلها مستسلمه للرجل لمجرد ان الرجل يملك او يعتقد انه يملك من الذكاء شئ ( يستقطب)به المرأه وبدون اى مجهود ....(واى امرأه تستطيع ان توقع بالرجل )ايه توقع دى .وايه اى امرأه يعنى اجمعت وساويت بين كل النساء من الواضح ان حضرتك مش بتحسب العلاقات بالعواطف واضح ان حسابتها مختلفه عندك وان الجميع فى نظرك سواء ان كانوا من الرجال او كن من النساء...واخر كلامك تأتى الطاااااااامه الكبرى (من الصعب جداً على الرجل أن يكتشف كل أنواع الحب في إمرأة واحدة ولذلك تيجول الرجل في سوق الحريم حتي ينتقي أحلى السيدات ...
وبالمثل المرأة لا تجد كل أحلامها في رجل واحد لذلك هي الأخري ولا تؤخذ عليها أى لائمة من وجهة نطري على الأقل... لها الحق في التجربة مثل الرجل تماماً...و إن كانت لها بعض التحفظات)ده ايه بقى.. سوق الحريم هى النساء بقوا(جوارى ) ليها سوق تباع وتشترى فيه ولا ايه الرجل اللى يتجول بين النساء لينتقى احلى السيدات يبقى رجل لا يبحث عن العاطفه وهذا النوع من الرجال لايقتنع ولا يرضى يعنى بالبلدى كده عينه فارغه .....اما بالنسبه لرأيك عن المرأه بقى من وجهه نظرك فهو من وجهه نظرى دعوه للخيانه المرأه لا يحق لها التجربه حتى لولم تجد حلم واحد من احلامها مع الرجل الذى ترتبط به......... ارجو تعديل نظرتك فى ارائك دى ....واعتذر عن اى كلمه منى ممكن تكون ضايقتك بس ده رأيى................ شكرااااااااااااااا
مش أنا
عسكري

مُساهمةموضوع: رد: ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!..   ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالأربعاء 30 يوليو - 3:35

شكراً لكِ لأنك يا نيرفين بمنتهي الدقة استطعتي أن تنقدي مقالتي وإن خاننى التعبير إنها مقالة...
ولكن .. أولاً أنا لم اقل أن المرأة مخلوق ضعيف ولكن كان كلامى تلميح بمدي رقة المرأة وميولها للعواطف والمشاعر ...الرجل يحب في المرأة جوانب عدة منها المشاعر و الذكاء و القوة و نقاط مختلفة قد تتشعب تحت كل مسمى مما مضي على سبيل المثال لا الحصر استقلال الشخصية و حرية الرأى و الرومانسية وهناك عامل قد يكون غير موضوعي بالنسبة لكثير من الرجال ألا وهو الجمال لأنه عنصر مادي زائل...وبذلك تستطيع أى إمرأة تمتلك إحدى هذه الصفات منفردة وليس جميعها أن توقع أى رجل في غرامها وما أحلى هذا التعبير للكثير ولم أقصد أن تعامل الرجل كفريسة أو صيد سهل.....توقع به!!
بعد إذن حضرتك سوف أطرح سؤال بسيط ., ماذا تفعلين عندما تذهبي لمحل أو سنتر أو معرض لأى سلع كانت ؟ يسعى الجميع وراء هدفاٌ واحد وهو الحصول على أغلى واقيم السلع على سبيل التمييز وآآسف كل الآسف إن كان خاننى التعبير مرة أخرى كان من المفترض أن اشبه السيدات بأزهار متفتحة في بستان .......................
......................أما بالنسبة لموضوع الخيانة فلم أقصد الخيانة ولكنى أقصد أن الرجل يسمح لنفسه فقط بإقامة علاقات قبل الإرتباط ولا يسمح ولو لمجرد فكرة أن المرأة التى ستشاركه الحياة قد مرت ولو بتجربة سابقة وإن كانت هذه الفكرة ليست في عقول كل الرجال ولكنها المسيطرة على أذهان غالبيتهم العظمى.. شكراً لمرة أخري ونلتقي على خير بإذن الله
التوقيع: إختلاف الرأي لا يفسد للود قضية
sally
مقدم
مقدم
sally

مُساهمةموضوع: رد: ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!..   ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالأربعاء 30 يوليو - 19:48

بصراحه مش انا انا مش متفقه معاك فى المقال المكتوب مع احترامى ليك ولوجه نظرك مع وضع فى الاعتبار ان الاختلاف فى وجه النظر لايفسد للود قضيه بس الحياه بين الرجل والمراه مينفعش انها تقاس بالمقياس المكتوبه فى المقال....انا متفقه مع نيرفين فى كلامها لانها فعلا حللت موضوعك بكل دقه بس انا ليه ملحوظه صغيره لو تقبلها منى...(تيجول الرجل في سوق الحريم حتي ينتقي أحلى السيدات)؟؟؟ (وبالمثل المرأة لا تجد كل أحلامها في رجل واحد لذلك هي الأخري ولا تؤخذ عليها أى لائمة من وجهة نطري على الأقل... لها الحق في التجربة مثل الرجل تماماً...و إن كانت لها بعض التحفظات )

؟؟؟؟اسمحلى اعلق على الجملتين دول...
الشاب اللى يعيش حياته بيقارن بين البنت اللى هيرتبط بيها وكل لما يشوف بنت يقول هيه دى اللى انا هرتبط بيها وبعدين يقابل واحده غيرها يقول فيها صفات احسن من الاولى وهكذا فاسمحلى انه انسان معندوش شعور ولاتفكير لان مفيش حد ابدا كامل هو نفسه ممكن يكون فيه عيوب كتيره جدا...وكذلك البنت مينفعش هيه كمان تعرف دا ودا ودا وتقول اصل انا بختار بينهم لا كده نبقى احنا عايشين فى فوضى مش معنى كلامى ان دا الزام لا كل واحد من الطرفين يختار زى ماهو عايز بس نطاق اسمه الادب والشرع والاحترام وفى حاجه كمان اسمها الرضا
فى كمان جمله ليه تعليق عليها (إمرأة تستطيع أن توقع بأي رجل مهما كان كبرياؤه عظيماً على أنفه وبكل حب واعتزاز يقول الرجل ما أجمل الإحساس بالحب) الجمله دى اسمحلى فى معناها اهانه للمراه
انا معاك ان فى اختلاف فى التفكير بين ناس كتير بس انا من وجه نظرى اللى تفكر انها (توقع بأي رجل مهما كان كبرياؤه ) زى ماانت كاتبها فى المقال تبقى اكيد خسرانه لان الارتباط بين اى اتنيين مبيجيش كده لازم يكون فى قبول الاول من الطرفين والقبول دا بتبقى حاجه من عند ربنا مش بالتوقيع ولا الكلام دا خالص .........وشكرا
Admin
Admin
Admin
Admin

ذكر عدد الرسائل : 1869

مُساهمةموضوع: رد: ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!..   ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالأربعاء 30 يوليو - 21:06

بدايه اشكر الصديق(مش انا)علي مشاركته
كما اتوجه بالشكر للاعضاء الذين قامو بالرد علي الموضوع
اعتقد يا استاذي الفاضل ان موضوعك قد طرحته بالمكان الخاطيءفتلك الافكار التي تتحدث عنها ليس لها مكان في ظل مجتمع يدعو الي القيم والاخلاق 0
فما معني ان المرءه قادره علي ان توقع بالرجل فقد صورت لنا ان المرءه لا هم لها سوي الايقاع بالرجل والعكس فهذا التحرر الموجود في طيات مقالك وان صحت التسميه لامعني له غير الدعوه الي الانحراف
وان لم يكن ليس له علاقه باثبات الذات للمراءه امام الرجل
والمرءه ليست بالسلعه التي يبحث عنها الرجل لينتقي افضلها
فكلا منهم له كيانه المستقل 0 فكيف للمراءه ان لا تجد احلامها في رجل واحد رغم انها تبحث عن فارس احلامها بمواصفات واحده لاتتغير فانت بذلك قد رميت ودون ان تدري بحجر تعثر فيه كل من يقرء موضوعك دون النظر الي السلوكيات التي تعودت عليها المراءه
فالمراءه والرجل مكملان لبعضهما البعض فلا يتحملون مشقه العناء والبحث عن بعضهما البعض وهذا لاينفي استقلالهما
https://hatem.123.st
مش أنا
عسكري

مُساهمةموضوع: رد: ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!..   ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالأربعاء 30 يوليو - 22:21

آسف بجد يا أستاذ حاتم على شئ لم تجنيه يداي .....لا أعرف من سولت له نفسه بتفسير خواطرنا وفضفضاتنا كيف ما يشاء ؟.!!!!!
أخي الكريم كل منا له شأنٌ يغنيه فما الداعي أن اشترك في شأن يحط من قدري قد أسعدنى القدر بالالتحاق في منتداك الطيب وقد أضظراتني كرامتي أن اطلب منك عفواً إلغاء عضويتي و إن كنت أطلب منك أولاً فتح باب التصويت لبقائي في منتداك و أنا متأكد إننى لن أحصل على صوت واحد فمن الواضح إننى جئت المنتدي خطأ وقد ظننت أنه ملاذى من غوغاء الدنيا القاسية.... مشكوراً لقد اضعت وقتك الثمين في قرأت كلاماتي ......
gana
الاداري المثالي
الاداري المثالي
gana

15
انثى عدد الرسائل : 4139
تاريخ الميلاد : 01/01/1985

بطاقة الشخصية
الشعراء:

مُساهمةموضوع: رد: ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!..   ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالخميس 31 يوليو - 2:41

*الموضوع ده انا مش عارفه انت تقصد منه ايه ........
*وانا بعترض علي الكلام اللي فيه...............
renaad
سيناتور
سيناتور
renaad

3
انثى عدد الرسائل : 2830
تاريخ الميلاد : 08/12/1989

بطاقة الشخصية
الشعراء:

مُساهمةموضوع: رد: ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!..   ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالخميس 31 يوليو - 3:21

انا مش عارفه ارد على موضوعك بجد ازاى انا اول اشوف وجه النظر دى فى المنتدى والحمدلله انى مش شوفتها علشان لو شوفتها مش كنت هشترك وعلى فكره انا بشكر نيرفين وسالى وحاتم جدا عرفوا يردوا على الموضوع وانا من رايئ ان المراءه كانوا مش بسلعه اللى انت صورتهم بيها لأن المراءه خلقت من ضلع الرجل يعنى هى خلقت منه يعنى كل امراءه لها رجل كما امر الله عزوجل ليها وهكذا الرجل والمراءه مش سلعه رخيصه كده لكثرتها فى سوق الحريم كما قولت المراءه عزها الله عزوجل واوصى بها(استوصى للنساء خيرا )وكل شئ مقدر ومكتوب والرسول اوصى بالنساء وان المراءه لها من عزتها وكرامتها الا تجعل من نفسها سوقا لتختارها الرجال ارجع لاقوال الرسول صلى الله عليه وسلم والقراءن وانت هتعرف قيمه الرجل والمراءه وشكرا
حسام
عضو بلاتيني
عضو بلاتيني
حسام

بطاقة الشخصية
الشعراء:

مُساهمةموضوع: رد: ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!..   ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!.. Icon_minitimeالسبت 2 أغسطس - 0:41

صحيح ان الستات اشكال والوان وانواع ويراهم الرجل مختلفين عن بعض تمام الاختلاف ولا يسره منهم الا جميلة الوجه والقوام لكن قد تكون تلك المواصفات التى تثيره محل تقدير عند الحديث عن رجل لا يبحث الا عن نزوة او اشباع رغباته اما عند الزواج فان الشان الاعلى يكون للادب والاخلاق والاسرة الكريمة فماذا يفيده من امراءة غاية فى الجمال او صاروخ والا موزة والا روشة او حتى تكون ملكة جمال الكون اذا كانت امراءة لعوب لا تصون عرضه او غيبته او تحفظ كرامته واذا كان حديثك يقصد به عموم الرجال فانت مخطىء فليس كل الرجال من ذلك النوع الباحث عن لذته ولا يعيش الا لها وبها لذلك انا لااتفق معك فى رايك فى ان الرجل يتجول فى سوق الحريم
ليكتشف كل انواع الحب
اما بالنسبة لموضوع ان كمان الست ممكن ما تلاقيش كل احلامها فى رجل واحد ومن حقها انها تجرب هى كمان فاسمحلى انى اقولك انك اخطئت فى التعبيرعن الستات وجمعتهم كلهم فى قالب واحد والكلام ده ممكن تقولو عن واحدة فاسدة الخلق والطباع
وليست امراءة حرة انما امراءة تعبد شهوتها
والمراءة الحرة عندما لاتجد احلامها مع من ارتبطت به تغادره بشرف وكبرياء او تكمل معه راضية بما قسمه الله لها وهى تصون عرضه وبيته
عموما حاول تغير فكرتك عن الناس ولا تعطى لفاسدين الاخلاق ان يجعلوك ترى الدنيا بهذا الشكل وبلاش تكلم عن الستات بالذات لان عمر ما حد هيفهم وااخر اتنين فهموهم واحد مات والتانى فى السكة وابعد عن الشر وغنيله 000000000000حساااااااااااااااام

ممكن الرجال والستات بقي يزعلوا على نفسهم!!..
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اقباط مصر كان نفسهم في البنوبوني
» جماعة عايزين يعملوا نفسهم اغبى من الصعايدة
» كيد الرجال
» عجائب الرجال
» من افعال الرجال